onsdag den 7. juli 2010

En fans oplevelser - Humanoid City

Hey Leute :D
Jeg fik lige lyst til at skrive en af mine oplevelser ned :)
So here it comes.... Jeg skulle til Tokio Hotel koncert d. 28/2-2010 i
Hamburg! Jeg fik en af mine bedste veninder overtalt til at tage med mig,
selvom hun ikke er fan. Hun sagde, at hun tog med fordi hun ellers ville
have ondt af mig, hvis jeg skulle sidde udenfor helt selv og vente. Det
var rigtig sødt af hende at gøre det!
Jeg fik min far til at køre os derned tidligt om morgenen, tror vi kørte
ved 6-tiden. Vi ankom da klokken var lidt i 8, og der var allerede en
rimelig lang kø. Min veninde og jeg havde forberedt os godt på at sidde i
kø hele dagen. Vi havde stole, tæpper, mad, slik, varm kakao og kaffe med,
derudover havde vi taget vores skibukser, skijakker og store støvler på,
så vi ikke ville komme til at fryse, da denne vinter jo var ekstrem kold!
Da klokken blev 10, var vi lige begyndt at finde kakaoen frem, men da
begyndte køen at rykke hurtigt fremad! Da vi først skulle pakke alle vores
ting sammen, var der selvfølgelig en masse folk der bare overhalede, men
vi kom godt efter det. Vagterne var rigtig dårlige til at holde orden og
styr på det hele, så det tog dem 1-2 timer at få køen rykket tilbage, og i
mellemtiden nåede jeg at blive godt irriteret på dem, men det gik over
igen :D
Vejret ændrede sig desværre ret voldsomt om eftermiddagen, det begyndte
at øsregne og det føltes derfor koldere end før.
Min mor havde til at starte med købt to siddepladser, men da det ikke var
det jeg havde bedt om, bestilte hun derefter to ståpladser. Vi havde
derfor to billetter i overskud, men vi kunne ikke få dem solgt.
Da kulden og regnen næsten ikke var til at holde ud mere, sagde min
veninde at vi jo stadigvæk havde siddepladserne, og at vi derfor i
princippet bare kunne gå og komme tilbage senere. Det ville jeg ikke være
med til, og jeg fortalte hende, at jeg ville have en god plads og at der
var en god grund til at vi var kommet 14 timer før koncerten startede. Hun
blev til sur, men jeg VILLE bare have en god plads!
Vi havde været til en Tokio Hotel koncert sammen før (dengang hun også var
fan), og der havde vi ikke de bedste pladser, så jeg ville bare tæt på
scenen og få hele oplevelsen fra en ny og bedre vinkel.
Da klokken var omkring 17, havde min far hentet min farmor (som bor i
Hamburg) og jeg blev rigtig glad for at se hende :D
Hun kan godt lide Tokio Hotel’s musik, og det synes jeg er ret nice! Jeg
kan bare snakke med hende om ALT, og hun betyder rigtig meget for mig!
Hun ville gerne holde vores pladser i køen indtil vi kom tilbage. Min far
kørte os så på McDonald’s hvor vi fik lidt at spise. Da vi kom tilbage
havde min farmor fået to orange armbånd, som kun de første 1000 fik, og
som også var dem, der fik lov til at stå i det forreste areal ved scenen.
Mit nummer var 941, så min veninde og jeg var ret langt bagved, men vi
måtte komme ind i det forreste areal og det var det der galt.
Efter nogle timer begyndte de så småt at lukke folk ind og min veninde og
jeg skyndte os at tage vores skibukser af og skifte sko. Min far og farmor
stod klar for enden af køen for at tage imod alle de ting vi ikke havde
brug for derinde. Da det endelig blev vores tur, skulle det bare gå
hurtigt! Vi kendte proceduren, og vi kom hurtigt ind. Vi løb så hurtigt vi
kunne og da vi kom til ”hegnet” (som var det vi stod bagved til vores
første koncert) lagde jeg mærke til en sprække, man kunne gå igennem. Der
stod en vagt, og vi viste vores armbånd og fik lov til at komme forbi.
Nu skulle vi så bestemme os for, hvor vi ville stå, og der var vi enige.
Vi skulle selvfølgelig stå i den side, hvor Tom står :D Min veninde synes
også, at han er den, der ser bedst ud :D Min far ringede til mig lidt
senere og sagde at han og min farmor nu var kommet ind også, og at de
havde fundet deres pladser. Han fortalte mig også, at min farmor var meget
spændt på showet, og at hun næsten ikke kunne sidde stille :D det var ret
sødt!
Vi ventede i 1½ -2 timer, og så begyndte vi alle at råbe ”Wir wollen Tokio
Hotel” igen og igen og igen, og jeg begyndte at få sommerfugle i maven!
Jeg havde virkelig savnet den følelse og ikke mindst synet af de dejlige
drenge!
Pludselig faldt tæppet ned, og man kunne se den MEGA fede scene!! Jeg var
vildt imponeret, og kunne ikke vente til at koncerten ville starte!
Da man kunne høre en alien-agtig stemme sige ”Humanoid” skreg hele hallen
højere end før. Jeg kunne ikke lade være med at smile, og kiggede en
ekstra gang rundt bag mig og blev helt fascineret. Pludselig kom Tom ud på
scenen og så begyndte det hele for alvor!! Han så godt ud som altid, og da
”ægget” havde åbnet sig helt, kom Bill ud og hans outfit var ret geil.
Jeg tog mig selv i, under koncerten, at stå og tænke at det her ikke var
nogen drøm, men at de fire drenge virkelig var så tæt på mig, som de var.
Jeg stod ikke forrest, men jeg havde en okay plads, og det var en mega
nice koncert! Ventetiden havde været det hele 100% værd :D
Jeg var helt vild med Zoom, hvor Tom spillede klaver. Dogs Unleashed var
også rigtig god, og der kom Bill på scenen nedefra, og han sad på den mega
seje Humanoid motorcykel og så rigtig fræk ud! ;)
Jeg kan huske at jeg lige havde drukket alt mit eget vand og stadig var
tørstig, da Tom kastede lidt vand ud til os, og jeg håbede bare sådan at
jeg ville gribe flasken! To sekunder efter kastede Tom sin flaske ud til
os, og jeg strakte min arm op i luften og …… JEG GREB DEN!!!! :D Jeg blev
MEGA glad og kunne først slet ikke forstå, at jeg havde været så heldig,
og blev ved med at sige det til min veninde, der ikke kunne lade være med
at grine af mig xD Jeg drak vandet lidt af gangen, og nød hver eneste
slurk :D hahaha, det var FANTASTISK!! <3
Til sidst lavede vi alle det der move sammen med Gustav og der blev
spillet nogle ekstra numre. Da jeg kunne fornemme at det var sidste sang,
blev jeg helt tom indeni og tænkte ”øv, ikke mere?”, men jeg ved, at det
ikke var den sidste koncert, jeg var til :D
Selv min veninde sagde til mig, da vi kom ud, at selvom hun ikke var
rigtig fan længere, synes hun virkelig, at de var gode til at fyre et
ekstremt godt show af, og at hun gerne vil med til en af deres næste
koncerter engang! :D

Jeg ved godt, jeg fik skrevet en del, men håber i kunne lide at læse om
min oplevelse! Det har i hvert fald været min bedste indtil videre, og jeg
kan stærkt anbefale ALLE, at tage til en Tokio Hotel koncert, for de
skuffer bestemt ikke én ;) <3

1000 tak til Anja for at have delt sin oplevelse med os ^^ Så unfair at du har drukket Tom's mundvand! :o <3 Well hvis der er nogen af jer der vil dele jeres historie med andre TH fans skal du blot sende din oplevelse til henriette.andreasen@jubii.dk og skrive TH Fan i emnefeltet - Glæder mig til at høre fra jer ^^

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

OMG!!! hvorfor oplever jeg aldrig sådan ting som at gribe en vandflaske og drikke Toms bundsavl... okay det lød lidt klamt men stadig :D total unfair!!
Og hvorfor er det ikk lykkes mig at komme så langt op foran til de koncerter jeg har været til??
TOTAL UNFAIR!!! xD

Anonym sagde ...

som sagt, jeg var også selv helt overrasket :D og jeg har stadig flasken, for at minde mig selv om, at det rent faktisk er sket :D hehe, men tja, it's all a matter of luck!