søndag den 9. oktober 2011

Oversættelse af interview fra Cool Girl nr. 10 (Rumænien)

Oversættelse:
Bill Kaulitz: “Jeg har ikke en kæreste, på grund af mangel på tillid…”
På grund af hans kontroversielle udseende, får Bill altid spørgsmål om hans seksuelle orientering. Men hvad han ønsker sig er en fornuftig pige, ligesom ham…

Spørgsmål: Da du var 8 år gammel flyttede din familie på landet i en by med 700 personer. Hvad har det betydet for dig?
Svar: Jeg kunne ikke lide det, ikke engang dengang var jeg glad for livet på landet. Du kan forestille dig den måde jeg og Tom skilte os ud alle de steder vi tog hen. Folk kiggede på os som om vi var en slags aliens eller sindssyge. Og for at komme i skole, blev vi nød til at vågne op kl. 5 om morgenen og tage bussen en time og se de samme ansigter hver dag. Det var rædselsfuldt må jeg indrømme..

Spørgsmål: Hvordan reagerede lærerne på Kaulitz Brødre fænomenet?
Svar: Tom og jeg var sammen hele vejen indtil syvende klasse, hvor vi blev skilt pågrund af disciplinære årsager. Rigtigt! Anyway, vi snakkede altid og de sagde de ikke kunne kontrollere os mens vi stadig var sammen!

Spørgsmål: Kunne du lide at gå i skole?
Svar: Jeg vidste altid jeg ikke hvade brug for det skolen havde at tilbyde mig og at jeg ville være en musiker. Og fordi lærerne altid var efter mig studerede jeg mine rettigheder som elev, og jeg vidste hvad de kunne tillade at gøre mod os, og hvad de ikke kunne tillade sig at gøre. Og jeg protesterede altid! Jeg havde lærere der aldrig viste mig respekt fordi mit hår var for underligt og fordi jeg havde sort neglelak på. Jeg kan endda huske en lærer der ikke ville have mig som elev af den grund… Så nej, jeg kunne ikke lide at gå i skole!

Spørgsmål: Så i dit tilfælde, kan vi sige at musik reddede dig fra et normalt liv…
Svar: Naturligvis! Jeg har altid villet bo i en stor by, at gå rundt… Jeg er skræmt til døden når det kommer til at snakke om rutine! Det er derfor konceptet med Tokio Hotel passer perfekt til mig: Jeg har alt den frihed jeg vil have!

Spørgsmål: Medierne holder konstant øje med dig, genere det dig ikke?
Svar: Da jeg var lille forestillede jeg mig altid hvordan alt jeg gjorde blev optaget med et skjult kamera. Jeg ville have konstant opmærksomhed. Nu har jeg det, så hvorfor skulle det genere mig?

Spørgsmål: Med hensyn til frihed som du nævnte tidligere, dit tøj er en klar erkæring om at du ikke er villig til at indgå kompromiser…
Svar: Ja, det faktum at jeg altid eksperimenterer med mit udseende betyder ucensureret kreativitet. Jeg vil være den person der bestemmer hvilket billed jeg viser offentligheden. På grund af det har jeg aldrig henvendt mig til en stylist, bare idéen om at have noget på som andre har planlagt er  rædselsfuld.

Spørgsmål: Ok, så ingen stylister. Er der på nogen måde et stil ikon som en slags inspiration for dig?
Svar: Nej, ikke engang det. Der er nogle personer der hjælper mig med at vokse, som giver mig nye idéer. Personer som Karl Lagerfeld. Og som et mærke, Dsquared. Og når det kommer til musik og udseende, Steve Tyler fra Aerosmith er fantastisk!

Spørgsmål: Du har ikke nævnt Adam Lambert. Han snakker en masse om dig i hans interviews...
Svar: Ja... jeg værdsætter ham meget, men jeg vil ikke have tingene bliver fortolket på en forkert måde. Han har ret til at snakke om mig hvis han har lyst, jeg bære ikke nag. Det kilder endda mit ego (Griner)

Spørgsmål: Nu vi taler om påskønnelse, tror du der vil være nogen i dit liv der skal konkurrere mod Tom?
Svar: Selvfølgelig ikke! Jeg kunne ikke forestille mig mit liv uden Tom. Der er nogle specielle bånd imellem os. Der er mange gange vi deler de samme drømme, de samme tanker. Vi behøver ikke engang snakke så meget; vi forstår hinanden uden brug af ord.

Spørgsmål: Hvilke forskelle er der imellem jer to?
Svar: Det er meget sjovt, vi er faktisk meget forskellige. Vi har begge en stærk personlighed som du kan se på vores stil. Jeg har mere en glamourøs stil, Tom er mere en rapper.

Q: Hvem er du tættest på: den naturlige Bill eller den stilfulde Bill?
Svar: Ingen tvivl den stilfulde med make up og tøj sat sammen. Den naturlige Bill er ikke så anderledes. Med andre ord ville jeg præsentere mig selv på samme måde også selvom jeg ikke var kendt. Men det betyder ikke at jeg ikke kan lide at bruge min tid i klipklappere og badekåbe foran fjernsynet....

Spørgsmål: Hvad er dit ynglings tøj genstand?
Svar: Det er et virkelig svært spørgsmål, der er ikke et stykke tøj jeg ikke kan leve uden når vi er på turné. Det er derfor jeg normalt har 10-20 kufferter med mig... Mit omklædningsrum ligner en rigtig tøjbutik. Jeg ved det er en smule ekstremt, men jeg elsker det!

Spørgsmål: Til alle Tokio Hotel shows er der fans der er vilde efter dig. Hvordan får det dig til at føle?
Svar: For at være ærlig tænker jeg ikke så meget på det. Men der er nogle gange hvor jeg ikke kan forstå at der er nogle der har plakater af os på deres vægge. Jeg gjorde det samme med mine idoler da jeg var yngre...

Spørgsmål: Hvad er den mest irriterende ting ved at være Bill Kaulitz?
Svar: Det største problem med mennesker som mig er at tro på mennesker nær dem. Det er også lidt svært for mig... Måske er det derfor jeg ikke har fået en ny ven de sidste år eller  jeg ikke er blevet forelsket i nogen. Når jeg møder en ny person er jeg ekstremt omhyggelig og skeptisk. Det stinker, men det er risikoen ved den her type livsstil.

Spørgsmål: Så du har ikke en kæreste nu?
Svar: Nej, jeg venter stadig på den specielle person. Jeg har ventet i flere år. Heldigt at jeg stadig er ung (griner): Men tiden flyver forbi og jeg bliver nød til at skynde mig lidt.

Spørgsmål: Men når det lykkedes at binde sig til nogen, hvilken slags relationer kan du så lide?
Svar: Selvom det måske er lidt overraskende er jeg en følelsesmæssig og sentimental person... Jeg kan godt lide at forstå hvad den anden person tænker og føler. På den måde undgår du skænderier og konfrontationer.

Spørgsmål: Overrasker det dig at nogen overvejer om du er bøsse?
Svar: Slet ikke. Nogle af dem syntes det er en kliché: makeuppen og håret betyder man er bøsse. Men det er ikke tilfældet i alle situationer, i hvert fald ikke i mit tilfælde. Alle ser ud som de har lyst og det har intet at gøre med den seksuelle orientering.

Spørgsmål: Hvilken slags kæreste kunne du tænke dig?
Svar: Hun skal være klog så vi kan snakke om alt ting. Jeg vil have vi skal være venner, partnere, ikke bare elskere. Og jeg kan ikke lide hårde piger. Jeg holder af kvindelighed, fin og sund fornuft!

Spørgsmål: Du er flyttet til U.S.A, er det det første skridt i at erobre verdenen?
Svar: Ha-ha, ja, det handler også om det. Vi vil udvide vores horisonter... For at lave et nyt album som er mere moderne. Du vil se resultaterne snart, det lover jeg! Men vi kan rigtigt godt lide det, jeg går med Tom i forlystelsesparker, vi spiller tennis, vi nyder den udenlandske anonymitet. Vi udnytter det så meget som muligt . :) Hvem ved, måske vil jeg øge mine chancer for at møde en her...

Cool fakta:

Bill’s motto: “Altid husk, tro på i dag, tro på i morgen, tro på dig selv. Tro på alt hvad du gør, hver gang", hvilket han gentager til hver koncert.

Ved ikke om du har tænkt over det, men Bill danser ikke! " Jeg kan ikke lide at danse, jeg vil hellere stå i et hjørne. Der er gange hvor jeg gør det, men kun efter jeg har fået nogle få drinks. Jeg syntes danse er mere en pige ting, jeg ved det er en kliché.

Bill er vegetar, det er Tom også. På den måde har de lært at nyde pizza og paste (deres ynglings retter) i en version uden kød.

Ulykkelig oplevelse, som var en konsekvens ved at være kendt. "Nogen brød ind i vores hus i Tyskland, og det skræmte mig virkelig". Pågrund af det flyttede de til Los Angeles, et mere sikkert sted for kendte.

Bill blev opereret  med hans stemmebånd for tre år siden. go. På trods af det vendte sangeren hurtigt tilbage på scenen for hans fans skyld.

En hård ting for ham var da hans forældre blev skildt, og de to tvillinger blev nød til at flytte på landet. Men det er heldigt at artister har mulighed for at give slip på deres føles i deres arbejde, Bill gjorde det med sangen "Gegen Meinen Willen", på deres første album.

Ingen kommentarer: