onsdag den 16. januar 2013

Interview med Bill og Tom i BRAVO #4, 2013



Bill og Tom - Mode-snak

Mode-alarm i DSDS! I showets 10-årige historie har intet jurymedlem været så stilfuldt som Bill og Tom Kaulitz (begge 23) fra Tokio Hotel. Bill overraskede seerne i denne sæson med 5 (!) outfit-skift under den første episode (Dette er ikke helt sandt, siden episoden er klippet sammen af optagelser fra fem forskellige dage -.-) - ét mere spektakulært end det næste! BRAVO mødtes med tvillingerne til en lille mode-snak...

I er begge to stilikoner. Er [DSDS] kandidaternes stil vigtig for jer?
Bill: For mig er det vigtigt, at de er autentiske. Der er mange, der har skøre ting på, men i de fleste tilfælde ser det bare ud, som om de bruger det til at gemme sig bag.
Tom: Jep, hvis de klæder sig "kedeligt" på hver dag, så skulle de bare blive ved med at gøre det. Der er ingen grund til at klæde sig smart på, hvis du ikke føler dig tilpas i det, du har på, for så ødelægger du bare din performance.
Bill: Der var for eksempel en kandidat, der kom til casting i bare en hvid t-shirt, jeans og sneakers - og han var fantastisk! Jeg kunne aldrig have fundet på at sige til ham: Gå ud og tag en læderjakke med metalnitter på, eller prøv den nye Givenchy-kollektion. Det ville være latterligt.

Så kandidaterne kan ikke kompensere for deres dårlige/svage stemme med deres outfit?
Tom: Begge ting spiller en rolle i vores beslutning. Hvis en kandidat ikke synger helt vildt godt, men har et fantastisk scene-potentiale, er karismatisk og har god stil, så ville jeg lade ham gå videre til næste runde. Jeg ville hellere lade sådan en person gå videre, end en der har en bedre stemme, men hvor man med det samme kan se at man ikke kan komme ham op på en scene, fordi han mangler tilstædeværelse i sin optræden, og han mangler ilden.

Hvordan finder I den rigtige casting-stil til jer selv?
Bill: Man skal bare være spontan: Hvilket tøj føler jeg mig tilpas i, og hvad kan jeg bedst lide? Jeg står altid op om morgenen og klæder mig, hvordan jeg vil. jeg tænker aldrig på, hvad jeg skal lave, eller hvad jeg har planlagt den dag. Og så, pludselig, sidder jeg foran jury-bordet i ti timer, under de varme rampelys - pakket ind i en tyk sweater (griner).

Hvad kan I best lide at have på i øjeblikket?
Bill: Farver! Før i tiden klædte jeg mig meget i sort. Men jeg følger ikke moden eller trends, og jeg ser ikke på, hvad andre har på hele tiden. Noget der er et absolut no-go, er de sutsko, som Mateo altid har på! (griner) Jeg ville aldrig klæde mig i sådan noget. Ligesom med shorts.
Tom: De er heller ikke lige min ting, selvom jeg har meget sexede ben... (griner) Ellers kan jeg virkelig godt lide at have sweatre på.
Bill: Har du lagt mærke til, at Toms stil virkelig har ændret sig?

Det er rigtigt - hvad er der sket?
Bill: Tom er ved at indhente det, som jeg blev født med! (griner) Han har lært det af mig.
Tom: Det må være din spøg! Jeg altid kunnet lide at have et tørklæde i min bukselomme, og nu gør du det helt samme...
Bill: Nu plyndrer Tom bare mit klædeskab og stjæler ting som solbriller, for eksempel, eller jakker.
Tom: Det var én jakke! Og jeg var nød til at klippe ærmerne af. Du skal vide: Bills skab er som en enorm, lugtende genbrugsbutik. Det var virkelig svært at finde en flot jakke!
Bill: (Griner) men dine bukser er da helt sikkert blevet strammere!
Tom: Det er bare fordi min røv er blevet større... (griner)

Ingen kommentarer: