onsdag den 9. januar 2013

Interview fra bild.de, 05.01.2013


Fra i dag af vil den nye DSDS sæson køre.
Tokio Bill: "Jeg ved, hvordan det føles at blive smidt ud."

Endelig er der rigtige superstjerner i "DSDS"!
I dag sidder Bill og Tom Kaulitz (23) i dommerpanelet for første gang. Det er ikke deres første optræden i et talentshow...

Bill, du har taget del i et talentshow en gang før...
Bill: Ja! Da jeg var 12 deltog jeg i Kai Pflaumes "Star Search". Men jeg røg ud, da jeg var en af de sidste 16. Så jeg ved, hvordan det føles at få støvlen. Det er derfor nogle af DSDS beslutningerne påvirkede mig mentalt virkelig, virkelig meget.
Tom: Man ændrer hele disse unge menneskers liv. Det tager vi ikke forgivet.

Hvordan behandler I kandidaterne? Er i strenge, venlige, ...
Tom: Vi er bare, som vi er. Vi kan ikke spille skuespil ti timer i træk.

Så I får ikke nogen til at se dumme ud?
Tom: Ikke med vilje! Men man kan aldrig vide, hvordan deltagerne opfører sig bag scenen. Der er sikkert nogen der sviner os til, og så er vi søde imod dem og ved intet om det. Eller det kunne være den anden vej rundt. Så det er muligt, vi kommer til at fremstå som de ledeste bastards, men det kan også være, vi har ret!

Hvordan var det med Dieter Bohlen?
Tom: Altså, vi stikker da lidt til hinanden. Han til os, og vi til ham. Men det har hele tiden bare været jokes, ikke mere end det.
Bill: Ja. Der er ikke føget nogen gnister endnu. Det har virkelig været meget harmonisk.

Hvorfor valgte I at deltage i "DSDS"? Programmet "The Voice" ville også gerne have jer...
Tom: "The Voice" fik kun omtale, fordi det var nyt!
Bill: Ja! Det har ikke den samme succes som DSDS. Og det tror jeg heller aldrig, det får. DSDS forbliver det største show.
Tom: Desværre fik vinderne af de andre shows ikke den samme succes, som vinderne af DSDS... Og det er ikke, fordi vi siger "The Voice er noget lort!" Vi ønsker selvfølgelig programmet held og lykke.
Bill: Alle DSDS vinderne har haft et "nr. 1" hit, og de har fået mindst 500.000Og hvad med dem fra "The Voice"? Ingenting! De fik heller ingen langvarig succes eller noget som helst, der varede ved.

Hvordan vil ting gå for Tokio Hotel?
Tom: DSDS kører indtil maj, og vi er stadig i gang med at skrive og producere det nye album. Vi har ikke planlagt en udgivelsesdato.

Så U.S.A vil forblive jeres hjem for nu?
Tom: Hvis ikke vi flytter til Indien... (Griner) (Tom har faktisk sagt, at han godt kunne tænke sig at prøve at bo i indien!)
Bill: Vi tager bare ting, som de kommer. Jeg kan også se os selv som kosmopolitter. På en måde føler vi os hjemme en masse forskellige steder. Hvis bare vi har vores musik, så er vi glade.

Ingen kommentarer: