mandag den 18. marts 2013

Oversættelse af lyd-inteviewet fra tidligere i dag

Du kan høre interviewet her: http://rutube.ru/video/285777f19ad1502c2ea3d7e7f9876341/

Det første spørgsmål er til Tom. Folk vil vide om du har en favorit i DSDS?
Tom: Jeg ville gerne sige det, men jeg er bange for at folk så vil tro, at vi giver nogen særbehandling. Og folk er meget hurtige til at synes, at det er unfair. Derfor vil jeg bare holde det for mig selv så længe som muligt.

Indtil nu har alle kandidaterne skulle overbevise juryen, deriblandt Bill og Tom, for at komme til hvor de er nu. Nu er det vores, publikummets, tur til at bestemme. Men indtil nu har det kun været juryen, der bedømte om kandidaterne var gode eller ej. Dette bringer et spørgsmål frem: Ville Bill og Tom lade hinanden gå videre, hvis en af brødrene dukkede op i DSDS?
Bill: Jeg ville nok ikke lade Tom gå videre.
Tom: Selvfølgelig ville jeg gå videre. Jeg har en utroligt smuk stemme.
Bill: Faktisk har Tom en ret flot stemme. Han har bare ikke modet til at synge. Han er genert, hvilket de fleste ikke ved.
Tom: Hvad folk ikke ved, er, at det faktisk er mig, der synger vores sange til at starte med. Jeg viser Bill hvordan man gør.
Bill: Tom har kun mod til at synge sammen med mig, ikke alene.

Og hvis du spørger de to drenge om Dieter Bohlen ville gå videre, så får du et overraskende ærligt svar.
Bill: Nej, præcis. Han siger det faktisk selv, så han ville ikke blive fornærmet over at vi siger, han ikke er en god sanger. Han ville ikke kunne stå der alene og give os en god performance. Han har sikkert andre kvaliteter. Så vi ville have det svært med ham.

Et meget ærligt svar. Lad os tænke tilbage til dengang RTL offentliggjorde, at Bill og Tom ville være en del af juryen. Der var små udbrud fra medierne, som: "Hvad laver de drenge i juryen!? Bliv ældre først." Man hører dog ikke medierne brokke sig over det mere, for de to drenge ER modnet.
Tom: Det er bare fordi, vi er blevet lidt ældre. Jeg kan snakke ud fra mine erfaringer, fordi jeg tilbringer dag efter dag med Bill. Han bliver ikke mere moden. Der foregår stadig meget lidt i hans hjerne, dét har ikke ændret sig gennem årene. Han har skæg nu, men udover det er han ikke blevet ældre.
Bill: Jeg tror virkelig, at vi har udviklet os på samme måde som alle andre.
Tom: Jeg føler mig godt tilfreds med min krop, og derfor vil jeg også smide tøjet for et stort magasin om kort tid (tror det er en joke, bare rolig), bare fordi jeg føler mig komfortabel i min krop.

Hvad offentligheden måske stadig ikke ved, er, at der er et meget stærkt bånd mellem Bill og Tom Kaulitz. Brødrene ser virkelig ud til at snakke det samme sprog, hvilket de også selv bekræfter.
Bill: For Tom og jeg er det virkeligt sådan at vi er sammen nonstop, altid, hver dag. Vi gør alt sammen, du kan slet ikke forestille dig omfanget af det. Hvis Tom ikke var her... Jeg kan ikke engang se ind i mig selv og forklare præcist hvad det er ved ham, jeg har brug for. Vi kan bare ikke eksistere uden hinanden.

Begge brødre er meget stilfulde, når det kommer til mode. DSDS leder efter hele pakken, som de altid siger: En stjerne. Og selvfølgelig spiller stilen en stor rolle. Så her er et par stylingtips fra drengene til kandidaterne, og selvfølgelig også til alle os andre.
Bill: Helt enkelt, så skal dem, der føler sig sky eller bare er den mere simple type, bare holde sig til dét.
Tom: Det er en fejl, som mange stylister laver. De går rundt og siger: "Du ser bare så almindelig ud, så nu skal du have en guldfarvet bling-bling jakke på." Det ser så falskt ud, så dumt. Men selvfølgelig kan du gøre noget ud af dig selv, hvis du vil det.
Bill: Der er for eksempel Susan. Der var en diskussion om, at hun så kedelig ud. Det synes jeg faktisk ikke. Man kan give råd om hvordan hun skal klæde sig. Men jeg ville aldrig give Susan en vild frisure eller pigge på hendes jakke, jeg ville aldrig give hende min jakke og sige: "Nu ligner du en rockstjerne!" Det er forskelligt for alle, og Susan skal følge sin egen stil. Det vigtigste er, at du er autentisk.

Ingen kommentarer: